Cape Maclear, Mzuzu, Kyela & Dar Es Salaam – vzestupy a pády afrického cestování

, jako bych byl na opravě, jsme kolem 5:30 ráno opustili Cape Maclear. Nastoupili jsme na zadní stranu zasekaného pickupu pro hrbolatý 1,5 hodinovou jízdu do Monkey Bay. Z Monkey Bay jsme nastoupili do velkého autobusu do Salimy.

Jízda byla asi 4 hodiny a zatímco jsem měl docela dobré sedadlo s pouhými pár lidmi napěchovanými v uličce, Darierie seděla dopředu, kde doslova měla na klíně ženu, aby se nedostala na nedostatek prostoru! Když lidé nastoupili do autobusu, položili si zavazadla na klíně, aby pokračovali, a pak pokračovali v předání svých dětí, aby byly předány správnému rodiči nebo opatrovníkovi poblíž zadní části autobusu. Také měla na starosti zabalení zavazadel v přední části autobusu.

Netřeba říkat, že její cesta byla méně pohodlná než moje. Když jsme dorazili do Salimy, museli jsme čekat hodinu a zdvořile rozdávat „žádné poděkování“ desítkám prodejců prodávajících cokoli od Samosas po sešívačky. Nakonec dorazil autobus a přestože jsme běželi na přední stranu následujícího davu, když jsme se dostali do autobusu, věděli jsme, že stále není místo.

Najednou jsme se cítili špatně pro celou dobu, kdy jsme proklínali lidi napěchované v uličce na jiných jízdách autobusů, protože teď jsme byli ti, kteří narazili a padali po lidech. Autobus byl plný na maximum. A nebylo kam ležet ani sedět, jen stojící místo k opírání a pocení. Autobus byl výjimečně horký a nakonec jsme skončili asi 3 z 6hodinové cesty.

Než jsme se posadili, naše nohy byly bolestivé a naše paže spaly, když se držely na horní kolejnice.

Jam zabalený v zadní části pick-upu z Cape MacLear do Monkey Bay

Když jsme konečně trochu kopali, začali jsme mluvit s místním novinářem jménem Benson. Okamžitě na začátku rozhovoru s místním, který mluví dobrou angličtinou, zhasnou alarmy, že o něco požádá. Bohužel, zkušenosti nás naučily, že pokud mluví dobře anglicky v Africe a zahájí konverzaci, jsou to obvykle průvodce exkurzí, majitelé obchodů nebo hledači darů.

Je nešťastné, že jsme vytvořili tento cynický pohled, protože náš nový přítel Benson se ukázal jako velmi skutečný člověk a naše počáteční váhání bylo zbytečné a pravděpodobně mírně urážlivé. Poté, co mluvil s Bensonem o všem od života v Malawi po Boha vs. evoluce, pozval nás, abychom se s ním a jeho přítelkyní setkali na večeři. Instinkt našeho cestovatele nám opět dával smíšené signály a možná jsme dali předběžné. Poté, co jsme si promluvili mnohem více, jsme se rozhodli setkat se v indické restauraci v Mzuzu na večeři.

Darierie a já jsme se přihlásili do našeho hotelu a zamířili rovnou do restaurace. Benson a jeho přítelkyně se objevili krátce poté a my jsme seděli a snědli lahodné jídlo, zatímco jsme si povídali mnohem více o našich různých životech na opačných stranách světa. Když jsme udělali večeři, přišel účet a Benson trval na placení.

Jídlo bylo dokonce mnohem víc než Darierie a já jsem obvykle utratil, takže jsem trval na tom, že platíme. Benson si nedělal srandu, byl přišel na to, aby zaplatil účet popisující, že nás pozval, takže to bylo na něm. Tento základní akt štědrosti měl hluboký dopad na naše vnímání lidí z Malawi.

Po dobu 3 týdnů v Malawi jsme byli odtrženi za peníze místními obyvateli od vesnických dětí po dospělé ženy. V jiných afrických zemích jsme byli jen stěží pozorováni, ale v Malawi jsme se bohužel často cítili jako pěší značky dolaru, jejichž přítomnost byla přijata pouze možností charitativní organizace. Benson nám připomněl laskavost, kterou mohou afričtí lidé ukázat svým hostům, a že pokud lidé nejsou unaveni rekreantským průmyslem, zacházejí s nimi s maximálním úctou.

Začali jsme být znechuceni sociální ekonomickou barikádou, kterou jsme cítili mezi námi a místními lidmi. V Malawi jsme se příliš jen zřídka setkali s místním člověkem, který nás viděl spíše jako poctěného hosta než potenciálního klienta. Bensonův akt laskavosti byl jedním z nejštědřejších, které jsme zažili.

Potkal jsem turisty v autobuse v Kanadě a pozval je na večeři a poté zakryl ekvivalent účtu v místním příjmu kolem 200 $? Ne. Prostě by se to pravděpodobně nestalo v západní zemi. Nebylo to jen pokrytí účtu, skutečné přátelství, které s námi pomohl za tak trochu času, bylo mnohem cennější. Sociální soudržnost a komunální mentalita, kterou v těchto rozvojových zemích najdete, je něco, co jsme na Západě dlouho ztratili a děkuji Bensonovi a lidem, se kterými jsme se setkali jako on, za to, že nám ukázal, jak musí být svět.

Normální malawská chata na cestě do Mzuzu
Následující ráno nás Benson odvedl a my jsme si vyměnili e -maily a telefonní čísla, než jsme se rozdělili. Pokusili jsme se změnit peníze při zákazuKS ve městě, ale devize v Malawi je nepořádek (spolu s nedostatkem benzínu, zásob, lékařských předmětů atd.), Takže jsme museli vyzkoušet štěstí na hranici.

Chytili jsme mini-bus z Mzuzu směrem k hranici. Jízda se táhla o pár hodin déle, než bylo určeno, než se autobus rozběhl a rozbil se na boku dálnice, ne 20 km od cíle. Darierie a já jsme vystoupili z autobusu, vyrobili sendviče z arašídového másla a naštěstí jsme naštěstí chytili jízdu do města s příbuzným jednoho z cestujících.

Dostali jsme se do města, než jeho auto vyběhlo z plynu a prskalo na zastavení, naštěstí asi 500 m od autobusového nádraží. Šli jsme na stanici a měli jsme připraveni převést na hranici. Opět jsem se pokusil změnit peníze, tentokrát na černém trhu. Rozrušený mírou (ztrátou 25%) jsem se znovu rozhodl vyzkoušet své štěstí na hranici. Auto nás zavedlo na hranici, kde jsme byli mobbed popisovači pytlů a průvodci exkurzí.

Poté, co jsme se vyhnuli obtěžování, prošli jsme asi 700 metrů imigrací a do Tanzanie. Do této doby slunce klesalo a my jsme byli vyčerpaní. Přistěhovali jsme se při imigraci a poté jsme udělali velkou chybu přeskočením burzovního úřadu a změnou peněz (za o něco lepší sazbu) s jedním z černých marketingové na hranici.

Před problémy jsme změnili peníze na černém trhu, ale hektická atmosféra smíchaná s naším vyčerpáním byla katalyzátorem menší katastrofy, ke které došlo příští. Byli jsme takticky obklopeni asi tucet lidí, kteří se na nás drží pro různé služby. Autobusy, taxíky, motorky, změna peněz a další. Ve zmatku jsme se pošetile pokusili o transakci.

Udržoval jsem si peníze v kapse, zatímco scammer vydal jeho měnu vpředu nebo naše oči. Výpočet jsme provedli na kalkulačce telefonu a vše bylo dobré. Poté jsme vyměnili hromádky peněz, zatímco počítal peníze, které jsem mu podal. Pak zvolal, že jsem mu nezaplatil dost, protože řekl, že výměna byla 7,5, ne 8. Řekl jsem, že to není to, co jsi řekl, a vzal mi peníze zpět a podal mu zpět.

Když jsem si myslel, že jsem se vyhnul deviantovi, vložil jsem své peníze zpět do kapsy a odešel frustrovaný. Když jsme se dostali do předsednictva a vyprávěli peníze, rychle jsem věděl, že jsem byl podveden. Zatímco držel svou hromadu poznámek, v hromadném zmatku složil čtvrtinu účtů v dlani a když jsem od něj vzal peníze zpět, dostával jsem jen dalších 75% hotovosti, zatímco zbytek kapes.

Ztratili jsme mu asi 40 dolarů, což nezní jako moc, ale skutečnost, že jsme byli scammed, byla velmi šílená. Rádi bychom si mysleli, že jsme „ostřílení“, a tak méně náchylní k takovým trikům, ale my jsme byli poníženi naší hloupostí v tomto.

V době, kdy jsme překročili hranici, byla černá a pokoušeli jsme se najít jízdu do nejbližšího města. Afrika není místem, kde se v noci putovat, takže se začala zapadat menší panika, protože jsme byli přepadeni velmi agresivním davem řidičů taxi, soukromých motoristů a chlapců z autobusů.

Naštěstí místní muž, kterého jsme se setkali na jízdě taxi, viděl náš strašný vstup do jeho země, takže se cítil nucen pomoci. Dostal nás na jízdu, která nás zavedla do Dusty Transit Town Kyela, kde jsme se přihlásili do překvapivě čistého hotelového pokoje. Vydali jsme se, abychom našli nějaké jídlo a byli jsme zklamaní, ale ne překvapeni, nestandardním kuřem (které jsme nejedli) a hromadou studených fazolí a rýže.

Jsou to časy jako tyto, když se vrátíme do našeho hotelu hladového a vyčerpaného, ​​poté, co jsme byli nacpáni do autobusů a roztrhli se a křičeli na to, že nám připomíná, že to nejsou všechny pláže, piva a BBQ!

Chlapec na straně silnice na naší cestě do Mbeya v Tanzanii

Další den jsme zamířili do jiného zaprášeného města, Mbeya, kde jsme se rozhodli zůstat za noc a trochu kopat po našem hektickém cestování den předtím. Opět jsme nemohli najít žádné dobré jídlo a šli jsme spát na žaludku plném rýže a čokoládových tyčinek.

Následující den jsme zamířili do Dar Es Salaamu, hlavního města Tanzanie, při 12 hodinové jízdě autobusem. Plně jsme očekávali, že budeme napěchováni kuřatami a zavazadly, ale byli jsme příjemně šokováni, když se autobus objevil a všichni měli místo. Byl to také nový autobus s A/C !! Úžasný.

Byli jsme tak zvyklí na bolestivou dopravu přes Mosambik a Malawi, že jsme zapomněli, že cestovní dny mohou být pohodlným zážitkem z úzkosti. Ukazuje se, že takto jsou autobusy v Tanzanii, v uličce není mnohem více stojící, ne mnohem více kuřat a na palubě nebyly ani děti. V noci jsme dorazili do Dar es Salaam, vzali jsme naši taxiHotel Safari Inn, kde jsme se přihlásili do naší čisté místnosti a nakonec jsme našli slušné jídlo poprvé za 3 dny před spaním.

Krásný kostel, Dar es Salaam, Tanzanie

Strávili jsme 3 dny v Dar es Salaam a znovu jsme byli většinou zaneprázdněni našimi „batohskými pochůzky“, které jsme museli běžet. Organizace safari, rezervační místnosti, rezervační autobusy, posílání některých e -mailů, péče o nárok na cestovní pojištění atd. Měli jsme šanci navštívit místní rybí trh, který byl jedním z nejlepších, které jsme viděli, většinou pro pouhou velikost Ryby na stolech a způsob, jakým je rybář dražil na stůl peněz, kteří házeli zákazníky.

Rybáři na pobřeží Dar es Salaam v Tanzanii

Masivní hlava mečounů na rybím trhu, Dar es Salaam, Tanzanie
Na stole byla jedna odříznutá hlava mečouna, která byla doslova větší než já. Nedokázal jsem si představit, jak se do té věci připojím na mušku! Celkově naše první dojmy z Tanzanie nebyly tak dobré. Roztrháním se na hranici, neschopnost najít jídlo a zůstat v prašných městech s ničím mnohem víc než oslí a čerpací stanici. Naštěstí Dar Es Salaam byl vážným krokem od jižního konce země a brzy jsme zjistili, že zbytek Tanzanie je cestovní útočiště s velkými památkami a spoustou.

Jako tento příspěvek? Připnout!

Zřeknutí se odpovědnosti: Kozy na silnici jsou spolupracovníkem Amazonu a také přidruženým společností pro některé další maloobchodníky. To naznačuje, že vyděláváme provize, pokud kliknete na odkazy na našem blogu a nakupujete od těchto maloobchodníků.