Zomba, Cape MacLear & Monkey Bay, Malawi: Motorské a medicíny

Cesta z města Cuemba v Mosambiku do města Zomba v Malawi byla nesmírně spletená. Vzali jsme malou Chappa z Cuemby do pohraničního města Mandimba, kde jsme byli roje s chlapem, který nás chtěl, abychom si vyměnili peníze na černém trhu. Neměli jsme extrémně mnoho úprav a celá scéna byla metoda stejně stresující, takže jsme nechali ideál pryč.

Každý z nás jsme skočili na zadní stranu motorky s našimi taškami připoutanými k záda, zatímco naši motoristé navigovali písečnou, hrbolatou cestu ke skutečnému hraničnímu přechodu. Oba jsme se tam dostali v jednom kuse, vyraženém z Mosambiku, vyskočili do krabice pick-upu, který nám přivedl asi 5 km na stranu Malawi na hraničním přechodu. Označili jsme se (po několika velmi frustrujících a nepříjemných rozhovorech s pohraniční stráží) jsme se dostali do krabice plošiny se spoustou dalších lidí a opravdu jsme doufali v to nejlepší!

Kozy na silnici v zadní části pick-upu, normální metoda cestování v Malawi

Jak by se ukázalo, byla to normální způsob, jak se obejít Malawi. Po neklidných 2 hodinách v zadní části kamionu jsme se změnili na matatu (jméno pro Malawi verzi Chappa) a také jsme jeli asi 5 hodin, než se konečně objevili ve městě Zomba večer. Pheww! spíše den cestování.

Oba jsme byli vyčerpaní i po kontrole do našeho prostoru, který jsme vyrazili do banky a tehdy na nějaké indické jídlo. V bance jsme měli strach … naše karta ATM nefungovala. Vyzkoušeli jsme každou banku ve městě a nikdo z nich nepřijal naši kartu. Umístěný panický útok zasadil, jak jsme nazvali TD Bank, a také jsme se pokusili přijít na to, co dělat.

Jak by se ukázalo, naše karta funguje kdekoli jinde na světě s výjimkou Malawi! Naštěstí jsme měli nějaké možnosti. Pro toto stažení jsme využili MasterCard a také v souladu s ranními jsme si mohli vyměnit několik amerických dolarů, které jsme přinesli na 7 měsíců. Při cestování je naprosto zásadní mít k dispozici různé zdroje peněz.

Byli jsme ve městě Zomba, abychom udělali nějakou turistiku na krásné náhorní plošině s výhledem na město. Dostali jsme výlet stejně jako vrchol a také zařídili regionální průvodce, který nás zavede kolem náhorní plošiny na den, což se ukázalo být skvělým konceptem, protože bychom se absolutně ztratili. Procházka byla extrémně velká a také extrémně strmá po částech. Pravda, že jsme v Mosambiku neudělali nic atletického, začala se ukazovat, když jsme prakticky umírali stoupání na kopec a také jsme se podívali na našeho průvodce (který používal sandály, stejně jako pitné vody) také Jak Saw ani nezlomil pot.

Pohledy na plošinu Zomba, Malawi

nás i náš regionální průvodce, turistika na náhorní plošině Zomba, Malawi
Krásné jezero na naší túře s náhorní plošinou Zomba, Malawi

Procházeli jsme kolem spousty regionálních chlapů, kteří si přinesli na hlavy nejméně 80 liber dřeva, stejně jako naboso. Každý den stoupají stejně jako náhorní plošinu, aby shromáždili toto dřevo, které jejich domácnosti dodá vytápění a také o ukončení vaření. Úžasný. Túra skončila krásným vodopádem a také jsme se na chvíli ochladili, než jsme se vydali zpět dolů z hory. Jednou z nejlepších částí Zomby byly čerstvé, divoké maliny, moruše a jahody, které rostou kolem těchto částí. Dostali jsme tašky plné lahodného, ​​čerstvého ovoce a jedli jsme, dokud naše ústa nebyla zbarvena fialová růžová.

Muž přináší na hlavu extrémně těžké tuny dřeva, náhorní plošinu Zomba, Malawi

Z města Zomba jsme vzali matatu do Monkey Bay, přeměnili jsme se na zadní stranu vyzvednutí vozu (které telefonicky volají matolou) a jezdili na hodinu v šíleně přeplněné krabici kamionu na celou metodu na Lakeside, batůžkáři pronásledují Cape MacLear. Lidé stáli, lidé seděli na podlaze krabice, lidé seděli na okraji krabice a veškerá zavazadla byla nashromážděna kdekoli.

Místo, které jsme si přáli zůstat na Cape MacLear [Ukázalo se, že je neuvěřitelně drahé, mnohem víc, než uvedl náš průvodce, takže jsme šli navíc po pláži. Objevili jsme nejlepší místo. Camp Malambe má velmi úžasnou anglickou dámu, která zachází s jejími pracovníky relativně i jídlem vytvořeným z kuchyně, je vynikající.

Abych byl upřímný, byli jsme nespokojeni s Cape Maclear. Možná to hodně muselo udělate s načasováním. Byli jsme tam během významného paliva, jídla i nedostatku vody v zemi, kvůli politickým nepokojům. Také jsme očekávali křišťálově čisté, tyrkysové jezero, nejlepší pro plavání. To, co jsme viděli, nebylo nic takového. Jezero bylo v této oblasti zničeno regionální vesnicí.

Každý by se koupal do vody, prádlo si jejich nádobí ve vodě, hodil odpadky do jezera, stejně jako husy a psi navštěvovali břehy. Kicker byl, když jsme viděli regionálního chlapa, který přinesl mrtvou kozu na pobřeží a také pokračoval v vytržení orgánů a čistil kozu ve vodě. Možná byla naše očekávání od jezera také vysoká?

Všechny věci stranou, blízká vesnice byla vynikající, protože jsme strávili spoustu času kontrolou té části oblasti Lakeside a užívali si fotbalové zápasy a uspokojili usmívající se regionální lidé. Měli jsme tam jeden vynikající den, když jsme si pronajali kajak a také pádlovali naši metodu na ostrov uprostřed jezera. Dostupné vody byly odstraněny, jak to může být s barevnými cichlidovými rybami, které se plavaly kolem. Než jsme se vrátili domů.

nás s naším kajakem, Cape Maclear, Lake Malawi
Darice šnorchlování poblíž ostrova mimo Cape MacLear, Lake Malawi

Rozhodli jsme se opustit Cape Maclear po 3 dnech a vyzkoušet si štěstí v Monkey Bay … a jsme si jistí vděční, že jsme to udělali! Zůstali jsme v Mufasy, environmentální chatě zasazené do vlastní osobní zátoky, bez jakékoli vesnice kolem. Strávili jsme tam 4 dny jen plaváním v odstraněné vodě, skočili jsme z balvanů do jezera a také usnuli, zdá se, že hroši chrochla v blízkém rybníku.

Skákání z balvanů v Monkey Bay, Malawi

užívat si odstranění vod v Monkey Bay, Malawi
Spokovali jsme tam opravdu skvělého německého člověka i jihoafrické rodiny. Bohužel, ve 4. den, Nick, stejně jako jsem se začal cítit trochu nemocný na břiše. Naštěstí můj prošel další den, ale Nickova nemoc se jen zhoršila. Měl extrémně vysokou horečku, byl bolest a celou noc se strávil snahou udržet jeho horečku a také musel projít hrochem rybníka uprostřed noci, aby šel do koupelny!

V souladu s ranním majitelem vzal Nicka Nicka na zadní straně motorky na „soukromou kliniku“ ve městě. Ha! Na stěnách tohoto centra byla forma a osoba, která provozovala místo, neměla žádný typ zásob, včetně testu malárie.

Zbytečný.

Takže, zpět na kole, Nick dostal (zatímco jsem chodil ve 30 stupně teplé za nimi) celou metodu do vládní nemocnice. Jaký to byl vtip. Line UPS lidí, všechny velmi špatně vypadající a žádné testy na malárii – a také absolutně ne čisté místo. Zpátky na kole znovu s hroznou horečkou, bolatou, slabou, křečím břicha … Celkově vzato, opravdu špatná situace!

Rozhodli jsme se vrátit se na Cape MacLear, protože tam bylo malé centrum, které provozovalo irští dobrovolníci, stejně jako jsme si mysleli, že budou mít léky. Hodinová cesta byla pro Nicka peklo, stejně jako jsme si prohlédli do místa, které jsme poprvé vyřadili, tam poprvé tuk. Měl v místnosti sprchovou místnost, elektrickou energii (aka, ventilátor) a také pro něj bylo mnohem pohodlnější místo.

Celý den byla gongová show. Museli jsme počkat až do 2:00, než se centrum otevře, a pak jsme si uvědomili, že to bylo docela daleko od našeho hotelu … a neexistovala žádná metoda Nick by tam mohl udělat všechno metodu. V této oblasti nejsou žádné automobily, ale v hotelu zůstala osoba ze Slovenska, a tak jsem ho požádal, aby Nicka na jeho motorku přivedl na kliniku.

Takže odešel znovu! S největší pravděpodobností nic horšího, než skákat kolem na zadní straně motorky, ve 30 stupňovém teplu, když se cítíte tak špatně, nicméně nebyly žádné jiné možnosti. Oba jsme si vydechli úlevou, když jsme šli do extrémně malého, extrémně základního centra a viděli jsme všechny usmívající se irské tváře.

Udělali normální rutinní obavy, stejně jako testy teplotního a krevního tlaku, a také zabalili, že „s největší pravděpodobností neměl malárii“ … měli pouze testy na píchnutí prstů, ne testy snímku, ale primární konečný myšlenka byla však primární finální myšlenka že měl vážnou infekci břicha. Opustili jsme centrum a také jsme byli schopni získat metodu výletní části v sanitce, ale ne všechny metody od nedostatku paliva v Malawi v tuto chvíli potřebovali zachránit benzín pro nouzovou situaci!

SerioSUSLY, jedna věc po jedné další s touto zemí. Dostali jsme všechny druhy pilulek, stejně jako léky, stejně jako další 4 noci byly stráveny polykání pilulek a zotavování.

Nick Vaření klobás v Monkey Bay, potenciálně to, co ho tak nemocné!

Angličtí majitelé Fat Monkey jsou s největší pravděpodobností nejhorší, co jsme kdy na našich cestách viděli. Pár měl v noci domácí spory, které by celé místo mohlo slyšet, ona neustále hovořila se svým africkým personálem a také neudělala neúctivé komentáře a pravidelně na ně křičela bez jiného důvodu, než prosazovat svou autoritu. Byla tak nepříjemná osoba, která byla kolem, a také jsme se jí vyhýbali jakýmkoli způsobem.

Bohužel mají ty nejlepší prostory v Cape MacLear, takže jsme se s tím museli vyrovnat, dokud se Nick necítil mnohem lépe, stejně jako pak bychom mohli odejít. Po 4 nocích jsme byli s potěšením, že jsme se v Malambe táboře vrátili k naší extrémně základní, extrémně skvělé chatrné chatrči. Anglický majitel je tam tak přátelský a také vítán a také hodně důležitého, zachází se svým personálem dobře.

Usadili jsme se v naší chatě a byli jsme spokojeni s některými novými dobrými přáteli z celého světa: Finsko, Anglie, Paraguay, Jižní Afrika i Česká republika. Skupina z nás skončila jako dobří přátelé a čechali během našich příštích 3 nocí a dělali cokoli od chodníku na židovskou novoroční párty, po užívání regionálních fotbalových zápasů, chatování o všech našich cestách.

nás s několika našimi novými přáteli, Cape Maclear, Malawi
Nick chodí s vesničany na fotbalový zápas, Cape Maclear, Malawi

Fotbalový zápas pod stromem Baobab, Cape MacLear, Malawi
Byla to vynikající metoda, jak ukončit náš čas na Cape MacLear. Jednou z extrémně nejlepších věcí o cestování a uspokojení nových lidí z celého světa je to, že nám poskytují koncepty o tom, kam jít dál, nebo objevujeme různé metody, jak vydělat příjmy v zámoří. Tento výlet byl extrémně otevírám očí tuto metodu a také nám bylo poskytnuto spoustu různých tipů … doufejme, že je brzy můžeme uvést do hry!

*** Poznámky k kozím:

Pokuste se zabránit podpoře nesprávné správy v penzionu Fat Monkeys.

Na hranici Mosambik/Malawi je nabízena nehektická, legitimní úprava peněz.

Malawi vízum je nabízeno na hranici, doplňkové poplatky, až 30 dní (pro Kanaďany si nejsou jisti jinými zeměmi).

Centrum Billy Riordan v Cape MacLear je přátelské, odborníky a také jedno z jediných míst v oblasti, která dodává léky. Poplatí 80 $ za konzultaci včetně všech léků.

TD Kanada závisí na bankovních kartách v Malawi.

Jako tento příspěvek? Připnout!

Zřeknutí se odpovědnosti: Kozy na silnici jsou partnerem Amazonu a také přidružením pro některé další maloobchodníky. To naznačuje, že provádíme provize, pokud kliknete na odkazy na našem blogu a nakupujete od těchto prodejců.